Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego sięgasz po właśnie ten konkretny napój? Czy tylko smak odgrywa tak ważną rolę, czy coś jeszcze? Może skład? A może wybierasz napoje z logo, które jest krzykliwe, modne, absorbujące na tyle twoją uwagę, że nawet nie wiesz, że właśnie przez logo wybierasz daną markę.
Każdy producent bardzo ciężko pracuje na wizerunek własnej marki. Na każdym posiedzeniu podawane są napoje reklamowe z nadrukiem danego logo dla podtrzymania wizerunku – tak aby logo było blisko, niedaleko, aby każdy mógł sięgnąć bez problemu po pyszny napój. Niestety, jest to bardzo często zwykła gra pomiędzy producentem a konsumentem – każdy chce wyjść z korzyścią przy takiej współpracy (mowa tutaj o konsumentach i producentach).
Jakich korzyści oczekuje konsument? Napoje z logo, bardzo często bardzo atrakcyjnym logo, obiecują, że jeśli sięgniesz po właśnie ten produkt zostaniesz zaspokojony nie tylko pod względem pragnienia. Powinny zostać zaspokojone również kubki smakowe, powinny zostać zaspokojone oczekiwania wizualne. Logo zapewnia, że wybierając dany napój dostaniesz się do pewnej elity społecznej spożywającej produkty danego producenta.
Na co więc liczy producent? Oczywiście na korzyści materialne. Im bardziej zainwestuje w napoje reklamowe z nadrukiem tym większe szanse, że jego sukces się powiedzie. Nie bez powodu prowadzone są tak liczne kampanie reklamowe danych napojów – czy to z bąbelkami, czy bez. Każdy wydatek na pracę grafika, który ulepsza jego logo i tak się zwróci – będzie na tyle krzykliwe i atrakcyjne dla konsumenta, że wybierze właśnie jego markę.
Dlaczego więc sięgamy po dane produkty? Być może tylko z przyzwyczajenia, ale w większości przypadków padamy ofiarom zagrań i chwytów marketingowych.
Zobacz więcej: Napoje reklamowe | Oh-Drink