Marketing lojalnościowy – czyli jak zatrzymać przy sobie klienta?

systemy partnerskie

Prowadzisz swój własny biznes, chcesz się rozwijać, zdobywać nowych klientów i zatrzymywać ich przy sobie na dłuższy czas… ale jak to zrobić, jeśli konkurencja praktycznie w każdej dziedzinie handlu i gospodarki jest naprawdę ogromna? To pytanie zadaje sobie z pewnością każdy przedsiębiorca. W obecnej rzeczywistości, w erze konsumpcjonizmu i wszechobecnej konkurencji, niełatwo jest wejść na rynek i utrzymać się na nim przez dłuższy czas. Wysokiej jakości produkt, czy usługa nie daje już gwarancji osiągnięcia prawdziwego sukcesu rynkowego.

Teraz, posiadając w ofercie dobry, interesujący produkt w przystępnej cenie przedsiębiorca nie ma gwarancji, że uda mu się go sprzedać. Kluczowym aspektem prowadzenia własnej działalności staje się reklama i kontakt z klientem, ale nie chodzi tu o krótki spot w telewizji, wzmiankę w gazecie codziennej, ulotkę rzuconą w biegu, czy plakat wiszący na słupie ogłoszeniowym…

Konsumenci z każdej strony otaczani są tego typu reklamami i coraz częściej przechodzą obok nich obojętnie, dlatego coraz ważniejszy wydaje się być tzw. „marketing lojalnościowy”, o którym więcej dowiesz się również ze strony . Tego typu działalność marketingowa staje się coraz popularniejszym środkiem zachęcającym klienta do zakupu danego produktu, czy też usługi. Obecnie każda większa firma prowadzi dla swoich klientów własny program lojalnościowy. Ten rodzaj marketingu ma ogromny potencjał, ponieważ można go wykorzystać w różnych celach. Zachęcając klienta do udziału w swoim programie lojalnościowych przedsiębiorca nie tylko zwiększa prawdopodobieństwo powrotu klienta do swojego sklepu. Taki program jest również świetnym środkiem kontaktu z konsumentem. Wykorzystując go można na bieżąco informować klienta o wszelkich nowościach związanych z działalnością danej firmy, o nowych produktach, czy usługach dostępnych w ofercie, a także o wszelkiego rodzaju promocjach. Warto również w takiej komunikacji podkreślać korzyści płynące z udziału w danym programie lojalnościowym.

Jednak należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby wszystkie komunikaty wysyłane do uczestnika programu nie były zbyt nachalne, ponieważ takie działania mogą wywołać skutki odwrotne do zamierzonych i zamiast zachęcić konsumenta do pozostania stałym klientem mogą spowodować jego rezygnację z usług danego sklepu. Marketing lojalnościowy jest bardzo ważnym elementem działalności przedsiębiorców w XXI wieku i odpowiednio prowadzony i wykorzystywany może być gwarantem sukcesu rynkowego, dlatego warto go zastosować w swojej działalności rynkowej.