Każdy bloger internetowy na pewno już poznał google AdWords i wie jakie on daje możliwości rozwojowe bloga. Jest coraz częściej i chętniej używany przez blogerów, ponieważ pozwala on zarobić na tym co faktycznie nas interesuje. Są to więc naturalnie przychodzące, niewymuszone zasoby finansowe, które płyną z naszego hobby i zainteresowania.
Można dobierać reklamy tak, aby pasowały do naszej strony i nie raziły w oczy naszych odbiorców. Właśnie to jest tutaj najważniejsze i do zapamiętania. Reklamy muszą pasować do treści, którą prezentujemy na naszej stronie internetowej. Jeśli będzie inaczej, niestety nikt nie zwróci na nie uwagi, a wręcz może poczuć się urażony oraz zniesmaczony tym, że prezentujemy na blogu treści z nim niezgodne. Dlatego kampania AdWords jest bardzo personalną sprawą.
Możemy dzięki niej wybrać reklamy wyświetlające się na naszej stronie internetowej. Osoby nimi zainteresowane, po prostu klikają w banery, które przenoszą je na odpowiednią stronę, a nam zliczają ilości wejść z naszej witryny. Aby nasz blog był profesjonalny, trzeba pamiętać, że takowych reklam nie może się na nim znaleźć zbyt dużo. Inaczej zmęczą one potencjalnego czytelnika i więcej on do nas nie wróci. Wszystko z umiarem i przede wszystkim z dopasowaniem.
Blog kulinarny nie powinien nagle reklamować sukienek, a blog podróżniczy nie powinien oferować w reklamach możliwości zakupu lodówki. Takie rzeczy po prostu mijają się z sensem i zmniejszają liczbę naszych czytelników, a też sprawiają, że my w ich oczach stajemy się mało poważni, a nikt tego nie chce.