W obecnych czasach przy coraz prężniej rozwijającym się rynku pojęcie marketingu stało się bardzo popularne. Niby wiemy na czym on polega i czym zajmuje się ta dziedzina ekonomii, jednak dla wielu osób pojęcie to nadal brzmi enigmatycznie. Mówiąc najprościej marketing jest to sposób wpływania na atrakcyjność dobra lub usługi w taki sposób aby produkt stał się jak najbardziej ciekawy dla odbiorcy.
Pojęcie to nie jest jednak terminem jednoznaczny i występuje w różnych aspektach od pojęcia procesu aż do pełnej polityki przedsiębiorstwa.
W związku z coraz większymi wymaganiami i szybkim rozwojem gospodarczym na rynku pojawia się coraz więcej wyspecjalizowanych agencji reklamowych. Czym w zasadzie zajmuje się agencja reklamowa (można to sprawdzić np. na )? Jest to niezależna jednostka organizacyjna, a jej zadaniem jest przeprowadzenie działań promocyjnych na rzecz zleceniodawcy. Najczęściej do jej zadań należy planowanie strategii promocyjnej oraz umieszczanie jej w środkach masowego przekazu. Prowadzi w imieniu zleceniodawcy kampanie reklamowe oferowanego przez niego produktu, a także projektowaniem wszelkiego rodzaju grafiki i tekstów związanych z produktem. Jest odpowiedzialna za zamieszczenie reklamy w mediach i środkach masowego przekazu, kontakty z prasą oraz planowanie i organizowanie imprez i eventów promocyjnych.
Kolejnymi etapami pracy agencji reklamowej są:
1. Określenie przedmiotu działania i potrzeb marketingowych
2. Ustalenie strategii działania
3. Kreatywne działania polegające na tworzeniu i realizowaniu strategii
4. Tworzenie planu medialnego i wybranie środka masowego przekazu
5. Powiadamianie środowiska handlowców o planowanej kampanii
6. Na zakończenie zostają wystawione rachunki i wypłaty: po ukazaniu się reklamy zleceniodawca otrzymuje rachunek, który obliguje go do zapłaty należności mediom oraz agencji reklamowej.